De afgelopen week heeft Adrz verschillende maatregelen genomen om de zorg voor onze patiënten en onze medewerkers zo goed mogelijk te kunnen blijven doen. De maatregelen zorgen ervoor dat we in het ziekenhuis nog steeds de noodzakelijke, goede zorg kunnen leveren, ondanks de lastige omstandigheden. We hebben de situatie in het ziekenhuis nog goed onder controle. We bekijken elke dag welke maatregelen nodig zijn om die goede zorg te kunnen blijven leveren. Dit vraagt enorme inspanning van al onze medewerkers en flexibiliteit van onze patiënten en bezoekers. De belangrijkste maatregelen die we op dit moment nemen zijn:
- Eén bezoeker/ begeleider per patiënt
- Bezoeker die klachten hebben als koorts, hoesten/niezen, neusverkouden, komen niet naar het ziekenhuis
- Bezoekers onder de 16 jaar komen niet naar het ziekenhuis
- Afspraken met medisch specialisten en verpleegkundig specialisten worden waar mogelijk telefonisch gedaan
- Afspraken die geen spoed hebben, worden verzet
- (Vervolg)afspraken kunnen uitsluitend telefonisch worden gemaakt