Telefoonnummers Oncologie
Van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur:
Dagbehandeling Goes 088 125 45 10
Dagbehandeling Vlissingen 088 125 52 73
Buiten kantooruren, in de avond, nacht en in het weekend:
Afdeling G Oncologie 088 125 44 57
U hoeft NIET eerst de huisartsenpost te raadplegen!
Wanneer u een afspraak wilt afzeggen of verzetten, kunt u bellen met de kuurplanner:
Goes 088 125 40 71
Vlissingen 088 125 50 69
Voor leveranciers
De inkopen van Adrz worden gedaan door de afdeling Inkoop. Zij zijn verantwoordelijk voor de inkoop van goederen en diensten. De afdeling is bereikbaar via inkoop@adrz.nl.
Facturen
Op de factuur moet altijd een ordernummer, contractnummer of kostenplaats van Adrz vermeld zijn. Zonder deze gegevens kan de factuur niet verwerkt worden. Facturen graag zoveel mogelijk digitaal versturen naar fc.efactuur@adrz.nl. Wanneer dit niet mogelijk is, kan het per post verstuurd worden naar:
Admiraal de Ruyter Ziekenhuis B.V.
t.a.v. crediteurenadministratie
’s-Gravenpolderseweg 114
4462RA Goes
Herinneringen en aanmaningen kunnen gemaild worden naar de crediteurenadministratie. Zij zijn bereikbaar via fc.crediteuren@adrz.nl of telefonisch via 088 1255912 (bereikbaar tussen 08.30 en 12.00 uur).
Als het in Adrz anders loopt dan is verwacht
Een ziekenhuis heeft een openbaar karakter en is voor iedereen toegankelijk. Diefstal, vermissing of beschadiging zijn hierdoor niet altijd te voorkomen. Wij adviseren u daarom bij uw bezoek aan de polikliniek en bij opname zo min mogelijk geld, dure sieraden/kleding en andere zaken van (emotionele) waarde mee te nemen naar het ziekenhuis. Het ziekenhuis is niet aansprakelijkheid voor schade aan of verlies van dergelijke zaken.
Als er onverhoopt toch sprake is van zaakschade, vermissing of diefstal van eigendommen, dan kunt u dit melden bij de leidinggevende van de betrokken afdeling. Hij/zij zal uw melding in behandeling nemen. U kunt ook onderstaand schadeformulier invullen.
Wilt u zaakschade, een vermissing of diefstal melden? Vul dan het formulier ‘Zaakschade melden‘ in. Het is belangrijk dit formulier te laten ondertekenen door de leidinggevende van de afdeling waar uw zaakschade is ontstaan.
Renée Poelman
Naam: Renée Poelman
Woonplaats: Goes
Lid (sinds 2023)
Marc Hageman
Naam: Marc Hageman
Woonplaats: Middelburg
Secretaris, lid dagelijks bestuur (sinds 2023)
De COVID-testlocatie en uitslag coronatest
Op de testlocatie kunt u snel en veilig worden getest op een coronabesmetting.
Voor de meest actuele informatie over testen bij coronaklachten verwijzen wij u naar de volgende websites:
Janetta Kodde
Janetta Kodde
Oncologieverpleegkundige
Kristel Hoeben
Kristel Hoeben
Internist-oncoloog
Anja Kluijfhout
Anja Kluijfhout
Verpleegkundige specialist mamma-oncologie
Simone Dietvorst
Simone Dietvorst
Verpleegkundige Specialist mamma-oncologie
Werkplan
Marieke Walhout
Marieke Walhout
Secretarieel ondersteuner
Peter Vrancken
Peter Vrancken
Woonplaats: Vlissingen
Lid (sinds 2018)
Joan de Visser
Joan de Visser
Woonplaats: Middelburg
Lid (sinds 2018)
Frans Traas
Frans Traas
Woonplaats: ’s-Gravenpolder
Vicevoorzitter, penningmeester, lid dagelijks bestuur (sinds 2021)
Tonny den Ouden
Tonny den Ouden
Woonplaats: Zierikzee
Lid (sinds 2022)
Myra Latuheru
Myra Latuheru
Woonplaats: Middelburg
Lid (sinds 2016)
Carla Dekker
Carla Dekker
Woonplaats: Kloetinge
Lid (sinds 2018)
André Lokerse
André Lokerse
Woonplaats: Kapelle
Lid (sinds 2021)
Annemieke Bruins
Annemieke Bruins
Woonplaats: Burgh-Haamstede
Voorzitter, lid dagelijks bestuur (sinds 2020)
Peter de Doelder
Peter de Doelder
Woonplaats: Middelburg
Voorzitter, lid dagelijks bestuur (sinds 2018)
Spiegelgesprekken
Een spiegelgesprek vindt plaats in vorm van een kringgesprek tussen een groep patiënten in aanwezigheid van betrokken zorgverleners (toehoorders) vanuit Adrz. Ook een delegatie van de cliëntenraad mag hierbij als toehoorder aansluiten. Tijdens dit gesprek staat de patiënt centraal: er wordt geluisterd naar de ervaringen en adviezen van de patiënten. Er wordt toehoorders figuurlijk een spiegel voorgehouden. Met als doel de input te gebruiken om de kwaliteit van de zorg te verbeteren.
Contact ouderenbonden
Twee keer per jaar gaat de cliëntenraad in gesprek met ouderenbonden uit de regio’s Schouwen-Duiveland, Zuid-Beveland, Noord-Beveland en Walcheren.
Veiligheidsdialogen
In Adrz vinden regelmatig veiligheidsdialogen plaats. Een gesprek van een afvaardiging van raad van bestuur, medische staf en cliëntenraad met vertegenwoordigers van een afdeling. Dit kan een verpleegafdeling zijn, maar ook een polikliniek of ondersteunende afdeling. Kort voor een veiligheidsdialoog houdt de cliëntenraad met enkele patiënten interviews en brengt tijdens de dialoog verslag uit.
In gesprek met patiënten en bezoekers
Word lid van het Adrz Patiëntenpanel
Wij willen er alles aan doen om onze zorg zoveel mogelijk af te stemmen op de behoeften en wensen van onze patiënten, hun naasten en onze bezoekers. Daarvoor hebben we u hard nodig.
Wat de beste zorg inhoudt en hoe wij daar als Adrz invulling aan kunnen geven, bepalen wij sámen met u. Wilt u meedenken over de toekomst van onze zorg? Meld u dan aan voor ons Adrz patiëntenpanel. Panelleden geven hun mening over ontwikkelingen in het ziekenhuis. De uitkomsten gebruikt de cliëntenraad als bouwstenen voor het bepalen van standpunten en het uitbrengen van adviezen. Het is belangrijk dat de stem van de inwoners zo sterk mogelijk doorklinkt bij het nemen van besluiten.
De panelleden krijgen regelmatig digitaal vragen over allerlei (actuele) onderwerpen die in Adrz spelen. Hoe meer leden, hoe nuttiger de uitkomsten zijn. De cliëntenraad weet hierdoor beter wat de mensen vinden van veranderingen in de zorg en de dienstverlening. Met die informatie kan de raad ook beter opkomen voor de patiëntenbelangen.
De leden ontvangen per mail de uitkomsten van elk onderzoek. Daarnaast plaatsen we de uitkomsten op de website. De cliëntenraad geeft erbij aan wat er met de mening van de panelleden is gedaan.
Meld u aan als lid van het Adrz Patiëntenpanel
Heeft u vragen over het Adrz Patiëntenpanel? Neem contact op met cliëntenraad@adrz.nl
Jaarverslag
Waarover adviseren wij?
In het jaarverslag staat een overzicht van de onderwerpen waarover de cliëntenraad het afgelopen jaar heeft geadviseerd of mee ingestemd. Zo hield de cliëntenraad een enquête via een patiëntenpanel over thuistoediening van medicatie. Het onderzoek leverde veel informatie op over de ervaringen en wensen van de patiënten binnen Zeeland wat is meegenomen in het advies.
In 2023-2024 geeft de cliëntenraad een aantal onderwerpen een prominentere rol. De kernwaarden waaraan getoetst wordt zijn Zorg centraal waar nodig, Zorg dichtbij waar mogelijk, Midden in de maatschappij, Gastvrij en betrouwbaar. Deze vloeien voor de Clientenraad uit in de volgende aandachtsgebieden: (Ver)nieuwbouw in combinatie met de vastgoedstrategie, Locatieprofielen, Samenwerking/Zorgkloof en Patiëntgerichtheid, met name bejegening. De cliëntenraad heeft in zijn werkplan bejegening en waarde gedreven zorg als zijn speerpunten benoemd.