Liever post digitaal ontvangen? Bekijk hier de instructie!

Adrz

Een tolk inschakelen

Goede communicatie tussen u en een medisch specialist is noodzakelijk, zodat u uw klachten goed kan uitleggen en de medisch specialist in staat wordt gesteld u goede zorg te leveren. Als u met uw medisch specialist onvoldoende met elkaar kunt communiceren, kunt u elkaar over essentiële zaken niet informeren. Wanneer u moeite heeft met de Nederlandse taal, maakt uw medisch specialist een inschatting of een tolk nodig is.

Tolkentelefoon

Indien een tolk noodzakelijk is, kan het ziekenhuis gebruik maken van een tolk via de telefoon. Bij de tolkentelefoon werken professionele tolken die werken volgens professionele standaarden en beroepscodes en zijn onderworpen aan kwaliteitscontrole. Dit garandeert dat de tolk tijdens uw gesprek met de medisch specialist goed vertaalt, onpartijdig is en vertrouwelijkheid van het gesprek bewaart.

Op tijd een tolk inschakelen

Denkt u gebruik te moeten maken van een tolk? Geef dit dan bij het maken van uw afspraak in het ziekenhuis door aan de afsprakencentrale, meldt het anders bij de receptie als u naar het ziekenhuis komt of bespreek dit met uw medisch specialist of andere hulpverlener. Zo kan het ziekenhuis op tijd een tolk voor u inschakelen.

Folder tolken

U kunt de bovenstaande informatie ook uitprinten en later nog eens rustig doorlezen. Download hiervoor onze informatiefolder Tolken(telefoon).