Adrz onderzoekt continu de ervaringen van patiënten. Hiervoor maakt het ziekenhuis gebruik van een zogenaamd Patient reported experience measure (PREM) onderzoek. Dit onderzoek voert onafhankelijk meetbureau Mediquest uit op verzoek van Adrz. Met de resultaten uit dit onderzoek verbeteren we de heel gericht kwaliteit van onze patiëntenzorg.
Hoe werkt het patiëntervaringsonderzoek?
Mediquest stuurt namens Adrz een mail naar patiënten die in het ziekenhuis hebben gelegen of de polikliniek hebben bezocht. Dit geldt alleen voor patiënten waarvan:
- Een e-mailadres bekend bij Adrz
- Toestemming hebben gegeven om benaderd te mogen worden voor een ervaringsonderzoek
In de mail staat een unieke link die toegang geeft tot de korte digitale vragenlijst. Patiënten die vaker het ziekenhuis bezoeken ontvangen meerdere keren deze vragenlijst, maar nooit vaker dan eenmaal per jaar.
Veelgestelde vragen
Waarom word ik uitgenodigd voor dit onderzoek?
Kan ik mijzelf aanmelden voor het onderzoek?
Kan ik het onderzoek ook op papier invullen?
Hoe kan het dat iemand die overleden is, toch wordt aangeschreven?
Is het onderzoek vertrouwelijk?
Zijn mijn persoonsgegevens veilig?
- alleen noodzakelijke gegevens worden uitgewisseld;
- persoonsgegevens worden veilig verwerkt en opgeslagen;
- uw gegevens worden vernietigd als ze niet meer noodzakelijk zijn voor de uitnodiging;
- persoonsgegevens mogen ook niet voor een ander doel worden gebruikt dan deze vragenlijst.
Ik wil niet benaderd worden voor de vragenlijst. Hoe regel ik dat?
Ik wil niet aan het onderzoek meedoen maar wel een ervaring of een klacht doorgeven. Hoe doe ik dat?
Ik heb een andere vraag over deelname. Bij wie kan ik terecht?
Wat doet Adrz met de resultaten van het onderzoek?
Ziekenhuischeck is een initiatief van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ). Het geeft patiënten op een eenduidige wijze inzicht in de kwaliteit van zorg per ziekenhuis. Op de website vindt u informatie over kwaliteit en behandelresultaten.