Adrz

FAQ archief titel

FAQ archief introductie

Wie beoordeelt mijn metingen als ik in de zelfmeetkiosk ben geweest?

De zelfmeetkiosk is bedoeld voor patiënten die na de zelfmeeting een afspraak hebben bij een medisch specialist. De bon neemt u mee naar de afspraak en de waardes worden daar besproken.
Let op: tijdens deze proef kan iedereen gebruik maken van de kiosk, ook als u geen afspraak heeft. De resultaten zijn dus een indicatie, maar een juiste beoordeling hiervan moet door een medisch specialist gebeuren

 

Moet ik mijn handen voor gebruik desinfecteren?

Ja, graag! We maken de zelfmeetkiosk twee keer per dag schoon, maar we vragen u ook om voor gebruik uw handen te desinfecteren. Tegenover de zelfmeetkiosk hangt handgel die u kunt gebruiken. Laat het even opdrogen voordat u plaats neemt.

Kan ik mijn mening geven?

Ja, dit vinden we heel fijn. Bij de zelfmeetkiosk staat aangegeven waar u uw mening digitaal kunt geven. U heeft daar ook de mogelijkheid om de vragen schriftelijk in te vullen. Wij nemen uw mening in de overweging om wel of geen gebruik te gaan maken van de zelfmeetkiosk binnen Adrz.

Wanneer vindt de proef plaats?

De proef vindt plaats op de polikliniek Interne Geneeskunde/MDL met twee verschillende zelfmeetkiosken.

De eerste proef met de kiosk van Alphatron Medical vindt plaats vanaf woensdagmiddag 27 november tot en met vrijdag 20 december.
De tweede proef met de kiosk van HQ Healthcare vindt plaats vanaf woensdagmiddag 8 januari tot en met vrijdag 31 januari.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Uw waardes krijgt u mee op een uitgeprinte bon. Deze zijn niet op het scherm te zien. Uw gegevens staan niet op de bon en worden niet opgeslagen. De bon neemt u mee naar uw afspraak met de arts.

Moet ik gebruik maken van de zelfmeetkiosk?

Als u hier geen gebruik van wilt of kunt maken, bijvoorbeeld omdat u in een rolstoel zit, dan meten we uw waardes op de gebruikelijke manier. Dit kunt u aangeven bij aanvang van uw afspraak.

Kan ik mijn jas aanhouden?

Uw jas moet u uitdoen, omdat die de metingen kan belemmeren. Ook raden we u af om een dikke trui te dragen.

Hoeveel tijd moet ik vrijmaken voor de zelfmeetkiosk?

De metingen in de zelfmeetkiosk duren ongeveer vijf minuten per keer. Kom daarom op tijd voor uw afspraak zodat u de zelfmeetkiosk kunt gebruiken.

Welke polikliniek werkt met de zelfmeetkiosk?

De polikliniek Interne Geneeskunde/MDL.
Heeft u een afspraak op deze polikliniek dan mag u vóór uw afspraak plaats nemen in de zelfmeetkiosk.

Hoe werkt de zelfmeetkiosk?

Zodra u plaats neemt, ziet u op het scherm welke stappen u moet doorlopen om alle metingen uit te voeren. De stappen worden uitgebeeld met afbeeldingen, video’s, tekst en audio/gesproken tekst.

Wat meet ik in de zelfmeetkiosk?

In de zelfmeetkiosk kunt u voorafgaand aan uw afspraak op de polikliniek zelfstandig onder andere uw bloeddruk, hartslag, zuurstofgehalte en gewicht meten. Hierdoor is er tijdens uw afspraak meer tijd voor u.

Ik heb een andere vraag over Zivver

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Dan kunt u contact opnemen met 088 125 00 00.

Hoe kan ik een bijlage printen?

Om te printen klikt u eerst op bestand, vervolgens op afdrukken (er opent nu een afdrukscherm), en tot slot nogmaals op afdrukken.

Hoe kan ik een bijlage downloaden?

U kunt een bijlage downloaden door op de downloadknop naast de bijlage onderaan het bericht te klikken. Indien er meer bijlagen zijn, wordt een koppeling alles downloaden weergeven. Klik vervolgens op download en open de bijlagen.

Hoe kan ik een Zivver-bericht doorsturen?

U kunt een Zivver-bericht doorsturen naar iemand anders door op de drie puntjes te klikken aan de rechterkant bij uw naam. Klik vervolgens op ‘bericht doorsturen’. Om een bericht door te sturen dient u een Zivver-account aan te maken.

Hoe kan ik reageren op een mailbericht dat via Zivver is verstuurd?

U leest het bericht dat via Zivver is gestuurd op een beveiligde webpagina. Als u op het bericht beveiligd wilt reageren, dan kan dat ook op die webpagina. Klik hiervoor op de knop beantwoorden. U kunt dan in het antwoordveld uw reactie typen. Indien gewenst kunt u via de paperclip een bijlage uploaden. U verstuurt de reactie door op de verzendknop te klikken.

Hoe werkt Zivver?

Als een zorgverlener u een e-mail via Zivver stuurt, wordt het bericht versleuteld. Het bericht en de bijlage(n) worden bewaard op een veilige server. U ontvangt een e-mail dat er een bericht voor u klaarstaat. U kunt de mail ophalen door op ‘open mail’ in de paarse balk te klikken. Er wordt dan een code verstuurd naar uw e-mail, die u moet invoeren in de eerste mail. Hierdoor worden uw gegevens beveiligd en bent u de enige die de mail kan openen.

Wordt thuismonitoring vergoed?

Thuismonitoring wordt volledig vergoed vanuit uw basisverzekering. Dit valt wel onder uw eigen risico. Voor meer vragen over vergoedingen vanuit het basispakket kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Voor vragen over uw factuur kunt u contact opnemen met de afdeling Facturatie.

Is de open dag geschikt voor gezinnen en kinderen?

De open dag van Adrz is voor iedereen het bezoeken waard. Sommige afdelingen hebben speciaal voor kinderen leuke activiteiten.

Hoe kan ik me aanmelden voor de open dag?

U hoeft zich vooraf niet aan te melden voor de open dag. Het ziekenhuis is vrij toegankelijk.

Wat is de datum en locatie van de open dag?

De open dag van Adrz vindt op zaterdag 28 oktober 2023 van 10.00 tot 15.00 uur plaats. Het adres is: ‘s-Gravenpolderseweg 114

Ik heb zelf mijn uitslagen al bekeken via Mijn Adrz en maak me ongerust. Kan ik mijn afspraak met de arts vervroegen om dit te bespreken?

Het is helaas niet mogelijk de afspraak te vervroegen. We plannen alle afspraken zorgvuldig in op basis van de beschikbaarheid, dit betekent dat jouw afspraak al is ingepland op de eerstvolgende mogelijkheid. Daarnaast heeft jouw behandelaar voldoende tijd nodig om de uitslagen voorafgaand aan de afspraak te bekijken en te bespreken. We vragen je dan ook vriendelijk geen contact op te nemen met het verzoek de afspraak te vervroegen.

Bij sprake van ernstig afwijkende uitslagen zijn die een directe bedreiging vormen voor de patiënt en snelle behandeling vereisen, zal de arts uiteraard direct handelen en contact opnemen.

Waarom zie ik alleen mijn basisverzekering?

Op Mijn Adrz heeft u inzicht in uw basisverzekering. Heeft u een aanvullende verzekering? Deze is niet zichtbaar op Mijn Adrz maar is wel bekend bij de zorgadministratie van Adrz. U hoeft hier niet speciaal contact voor op te nemen.

Wat gebeurt er om de verkeershinder te beperken?

Voor patiënten die met eigen vervoer voor een behandeling of onderzoek naar het Erasmus MC gaan, wordt verwacht dat de reistijd (aanzienlijk) langer kan zijn. Dat is zeer vervelend, maar helaas niet te voorkomen. Om de hinder van afsluitingen te beperken treft Rijkswaterstaat verschillende maatregelen. De renovaties worden zo veel mogelijk in weekenden en vakantieperiodes uitgevoerd, dan is er minder verkeer op de weg. Verder zijn er maatregelen als omleidingen, adviesroutes, aanpassingen van bestaande wegen. Zij houden het openbaar vervoernetwerk in stand en er komen acties om fietsen of reizen met het openbaar vervoer te stimuleren.

Een totaaloverzicht van de maatregelen staat op www.rijkswaterstaat.nl/renovatieheinenoordtunnel.

Adrz heeft afspraken gemaakt met de regio over de bereikbaarheid en beschikbaarheid van de acute zorg. Ook informeren en helpen we waar nodig en mogelijk patiënten, naasten, medewerkers en medisch specialisten indien er problemen dreigen te ontstaan.

Waar vind ik meer informatie?

Rijkswaterstaat communiceert over  de voortgang van de renovatie, de afsluitingen, de omleidingen,de maatregelen en de alternatieven om de hinder en vertragingen te beperken via de website van Rijkswaterstaat (Heinenoordtunnel).

Hebben de afsluitingen/omleidingen invloed op mijn ziekenhuisbezoek?

Om de renovaties veilig uit te kunnen voeren zijn korte en langere afsluitingen van de brug en de tunnel noodzakelijk. Het verkeer wordt omgeleid en moet tijdens de afsluiting rekening houden met extra reistijd in de spitsen die op kan lopen tot meer dan een uur.

Patiënten die met spoed naar het Erasmus MC moeten en patiënten uit ons verzorgingsgebied die in Erasmus MC onder behandeling zijn, kunnen vertraging oplopen door de werkzaamheden. In het geval van de Heinenoordtunnel kan spoedverkeer gebruik maken van de tweede buis.

Welke wegwerkzaamheden vinden er plaats?

Bij de Heinenoordtunnel worden alle technische installaties vervangen, zoals ventilatoren, brandblusvoorzieningen, camera’s en luidsprekers. Er komt een middeltunnelkanaal, de bestaande dienstgebouwen worden gerenoveerd en in de tunnel komen onder andere nieuwe lichtroosters, nieuwe ledverlichting en nieuw asfalt. Dit wordt gedaan in 2023 en 2024.