Adrz

FAQ archief titel

FAQ archief introductie

Is er hulp aanwezig?

In de centrale hal bij de aanmeldzuilen staan vrijwilligers. Indien u dit wenst, bieden zij u hulp bij het aanmelden. Ook kunt u terecht bij de receptie.

Wat gebeurt er als u te laat komt bij uw afspraak?

Als u meer dan tien minuten te laat ben voor uw afspraak, dan geeft de aanmeldzuil aan dat er geen afspraken gevonden zijn. De receptie helpt u graag verder.

Wat staat er op het dagticket?

  • Datum en tijd van uw afspra(a)k(en)/opname
  • Looproute

Welke gegevens controleert de aanmeldzuil?

  • Geldigheid van uw legitimatiebewijs
  • Uw geregistreerde gegevens
  • Indien geen foto in het systeem aanwezig is, wordt gevraagd de foto over te nemen van uw legitimatiebewijs
  • Afspraak-/opnamegegevens worden getoond

Voor welke afdelingen moet u zich aanmelden bij een aanmeldzuil?

Als u zich niet moet aanmelden, staat dit in uw afspraak-/opnamebrief.

Hebben alle locaties van Adrz een aanmeldzuil?

In Adrz Goes en Vlissingen kunt u zich aanmelden via een aanmeldzuil en in Zierikzee meldt u zich aan bij de receptie.

Kunnen mensen in een rolstoel de aanmeldzuilen gebruiken?

Ja, ook vanuit een rolstoel is de aanmeldzuil goed bereikbaar en leesbaar.

Hoe werken de aanmeldzuilen?

U meldt zich aan met een geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs). Indien nodig kunt u uw gegevens wijzigen. De polikliniek of opname-afdeling ziet ook dat u zich heeft aanmeld. Na aanmelding op de zuil krijgt u een dagticket met daarop uw afspraakgegevens en te volgen looproute.

Waarom werkt Adrz met aanmeldzuilen?

Door de aanmeldzuilen wordt de doorstroming van patiënten verbetert. Bij binnenkomst hoeft u zich niet meer aan te melden bij de receptie, maar u kunt zich aanmelden bij een zuil.

Waar staan deze aanmeldzuilen?

De aanmeldzuilen bevinden zich in de centrale hal.

Wat is een aanmeldzuil?

Met de aanmeldzuil kunt u zich bij binnenkomst van Adrz digitaal aanmelden voor uw afspraak of opname.

Wat zijn de kosten voor een consult op afstand, zoals een telefonisch consult?

Consulten op afstand – zoals telefonische consulten, consulten via beeldbellen en consulten per brief of e-mail – worden op dezelfde wijze in rekening gebracht als reguliere consulten in het ziekenhuis. Dat betekent dat de kosten van een consult op afstand dus vaak hetzelfde zullen zijn als de kosten van een consult waarbij u naar het ziekenhuis moet komen.

Hoe draag ik veilig een mondneusmasker?

Bekijk dit filmpje  over hoe u een mondneusmasker moet opzetten en wanneer u een mondneusmasker moet vervangen.

Waar moet ik het mondneusmasker dragen?

In belang van alle patiënten, bezoekers en zorgmedewerkers en vrijwilligers, verzoeken we patiënten die een afspraak hebben, begeleiders en bezoekers een medisch mondneusmasker te dragen. Binnen locaties van Adrz blijft het dragen van een medisch mondneusmasker overal verplicht, omdat het houden van afstand van 1,5 meter op veel plaatsen in het ziekenhuis niet mogelijk is.

Wat voor mondneusmasker moet ik dragen?

Het mondneusmasker moet een medisch mondneusmasker zijn. Een stoffen mondneusmasker is niet toegestaan. We vragen u zelf voor dit mondneusmasker te zorgen.

Moet mijn kind een mondneusmasker op?

Kinderen onder 13 jaar hoeven geen mondneusmasker te dragen in Adrz, tenzij het kind klachten heeft die overeenkomen met COVID-19-klachten.

Ben ik verplicht om een mondneusmasker te dragen in Adrz?

In belang van alle patiënten, bezoekers en zorgmedewerkers en vrijwilligers, verzoeken we patiënten die een afspraak hebben, begeleiders en bezoekers een medisch mondneusmasker te dragen. In de wachtruimtes geldt een maximum aantal personen. Dit geldt voor iedereen vanaf 13 jaar, patiënten, begeleiders, bezoekers en medewerkers. U mag uw eigen medisch mondneusmasker meebrengen. Een stoffen mondneusmasker is niet toegestaan.

Kan ik samen met mijn arts mijn dossier doornemen?

Als u samen met uw arts uw medisch dossier wilt doornemen, dan kunt u dit tijdens uw afspraak met uw arts kenbaar maken.

Hoe lang duurt het voordat mijn gegevens gereed liggen?

Het opzoeken van uw gegevens kost tijd. Wij kunnen uw gegevens niet direct uitprinten en aan u meegeven. De wettelijke termijn waarbinnen wij uw gegevens moeten aanleveren is 4 weken. Wij proberen uw gegevens binnen 3-4 weken aan te leveren.

Zijn er kosten verbonden aan het opvragen van mijn medisch dossier?

In principe is het opvragen van een kopie van uw medisch dossier gratis. Wij vertrouwen erop dat u hier redelijk mee omgaat. Indien u herhaaldelijk verzoekt om inzage of een kopie of uw verzoek niet gegrond is of buitensporig, hebben wij het recht om hiervoor kosten in rekening te brengen. Indien dit het geval is, laten wij dat van te voren weten.

Hoe kan ik iemand anders machtigen om mijn medisch dossier in te zien?

Wij verlenen niet zomaar inzage of een kopie van uw medisch dossier aan uw partner, familielid of anderen. Dit doen wij alleen als u de betreffende persoon hiervoor gemachtigd heeft. Wanneer u zelf de aanvraag voor een kopie of inzage in uw medisch dossier niet kan doen of niet in staat bent naar het ziekenhuis te komen, is het mogelijk om iemand anders hiervoor te machtigen. Hiervoor vult u onderstaand machtingsformulier in.

Voor het ophalen van uw medische dossier kan de gemachtigde, zodra hij of zij hiervan bericht heeft ontvangen, naar het ziekenhuis in Goes komen. De gemachtigde moet zichzelf kunnen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs.

Hoe vraag ik een kopie van een röntgenonderzoek op?

Indien u alleen een kopie wilt van een röntgenonderzoek, zoals een röntgenfoto, CT-scan of MRI, dan kunt u dit rechtstreeks bij de afdeling Radiologie opvragen. Gegevens vanaf 2005 krijgt u mee op cd-rom. U kunt hiervoor naar de afdeling Radiologie in het ziekenhuis in Goes of Vlissingen komen of contact opnemen met deze afdeling via 0118 425 581.

Wann können Sie eine Kopie Ihrer Krankenakte anfordern?

Schritt 1

Fordern Sie eine Kopie Ihrer Krankenakte bei der Zentralstelle für Krankenakten (centraal punt medische dossiers Adrz) an. Für die Antragstellung sind folgende Formulare zu verwenden:

Auf dem Antragsformular ist erläutert, was Sie genau anfordern können. Es ist wichtig, dass Sie das Formular vollständig ausfüllen und unterschreiben.

Schritt 2

Senden Sie das Formular per Post an Centraal punt medische dossiers Adrz, Postbus 15, 4460 AA Goes oder per E-Mail an adrz.cmd@adrz.nl.

Das Aufsuchen der Daten ist zeitaufwendig. Bitte beachten Sie, dass die Bearbeitung Ihres Antrags etwa 3 – 4 Wochen dauert.

When do you request a copy of your medical data?

Step 1

Request a copy of your medical file at Central Medical Records of Adrz. This can be accomplished with the following request forms:

The request form explains what exactly you can request. It is important that you complete the form in its entirety and sign it.

Step 2

Send the form by post to Adrz, Attn: Central Medical Records, PO box 15, 4460 AA Goes or by e-mail to adrz.cmd@adrz.nl.

Retrieving your data takes time. Please bear in mind that your data request will take 3-4 weeks to process.

Hoe herstel ik mentaal als ex-COVID-19-patiënt?

Als u ernstig ziek bent geweest, kunt u nadien last hebben van vermoeidheid en/of slaapproblemen, verwardheid of zelfs zwarte gaten, geheugen- en concentratieproblemen, nachtmerries en flashbacks, stemmingswisselingen en stress. Deze klachten zijn normaal en maken deel uit van uw herstelproces. Door uw herstel nemen de klachten met de tijd af. Een positieve instelling en oefeningen kunnen daarbij
helpen. Met deze brochure geven we u tips voor een spoedig herstel en een hernieuwde energiebalans.

Kan ik het coronavirus nog een keer krijgen als de test antistoffen in mijn bloed aantoont?

Met de COVID-19 antistoffentest kunt u zien of u de infectie heeft doorgemaakt. Hoewel we geen of zelden her-infecties zien, hebben we op dit moment nog niet voldoende wetenschappelijke gegevens om te durven zeggen dat u niet opnieuw geïnfecteerd kan worden. Onderzoek hiernaar wordt nog gedaan.

Wat is het verschil tussen pcr- en serologische test

De pcr test stelt de aanwezigheid van Covid vast in het RNA (genetisch materiaal). Deze test toont aan of u nu een infectie heeft met het coronavirus Covid-19. De serologische test meet de aanwezigheid van antistoffen Corona (lgG) in het bloed en geeft aan of u in het verleden een infectie heeft gehad. In sommige gevallen is de pcr-test negatief omdat iemand bijvoorbeeld te vroeg getest is. Op een later moment kan iemand met de serologie test positief getest worden.