Adrz

FAQ archief titel

FAQ archief introductie

Gaat mijn operatie in Adrz nog door?

Vanaf 27 oktober 2020 voeren we in Adrz minder geplande operaties uit. Voor acute en medisch urgente operaties wordt altijd ruimte vrijgehouden. Adrz kijkt bij het uitstellen van de operaties goed naar de soort ingreep en de situatie van de patiënt. Voor acute en medisch urgente operaties wordt altijd ruimte vrijgehouden. Het ziekenhuis neemt zelf contact op met patiënten die later worden geholpen. Het is dus niet nodig om Adrz zelf te bellen. Afspraken op de verschillende poliklinieken, voor onderzoeken en behandelingen gaan voorlopig gewoon door.

Gaat mijn afspraak in Adrz nog door?

Het specialisme waarmee u de afspraak heeft, neemt vooraf contact met u op om te bespreken hoe uw afspraak zal verlopen (gaat de afspraak door, kan deze telefonisch plaatsvinden, komt u naar het ziekenhuis). Heeft u een dag voor uw afspraak nog niets gehoord? Dan kunt u zelf contact opnemen met de Afspraakcentrale. Dit kan via telefoonnummer 088 125 00 00.

Welke browser is nodig voor Mijn Adrz?

Het is niet veilig om met een te oude browser in te loggen in Mijn Adrz. Daarom is dat ook niet mogelijk. Met de laatste of één na laatste browserversies van Chrome, Firefox, Edge, Internet Explorer en Safari is het gebruik van Mijn Adrz veilig en heeft u de beste gebruikerservaring.

Hoe ver gaat de informatie in Mijn Adrz terug?

De medische informatie die u ziet in Mijn Adrz gaat terug tot ten minste 1 juli 2018. Het kan zijn dat er ook oudere informatie zichtbaar is.

Welke gegevens ziet de huisarts uit Mijn Adrz?

Indien u Adrz toestemming heeft gegeven voor het uitwisselen van uw medische gegevens, is alle medische informatie in Mijn Adrz ook bij uw huisarts bekend.

Hoe kan ik een herhaalrecept aanvragen via Mijn Adrz?

Het aanvragen van een herhaalrecept kan enkel wanneer uw medisch specialist dit heeft goedgekeurd. U ontvangt per e-mail bericht dat het herhaalrecept voor u klaarstaat. Via het tabblad e-consult op Mijn Adrz vraagt u het herhaalrecept aan.

Waar vind ik op Mijn Adrz de medische vragenlijst die ik moet invullen?

Zodra in Mijn Adrz een digitale medische vragenlijst voor u gereed staat, ontvangt u hiervan bericht per e-mail. Voor het invullen van de vragenlijst logt u in op Mijn Adrz. Onder het tabblad ‘Vragenlijsten’ ziet u de vragenlijst gereed staan.

Hoe kan ik een e-consult met een medisch specialist aanvragen via Mijn Adrz?

De medisch specialist geeft aan of een e-consult mogelijk is in uw situatie. Het e-consult start u via het tabblad ‘E-consult’ in Mijn Adrz.

Er staat informatie in Mijn Adrz die niet van mij is, wat kan ik doen?

Wij verzoeken u vriendelijk dit te melden bij het Centraal punt Medische Dossiers via e-mailadres adrz.cmd@adrz.nl of via telefoonnummer 06 129 342 43 (op maandag, dinsdag en donderdag bereikbaar van 9.00-12.00 uur). Indien het hier gaat over gevoelige informatie van een andere patiënt, maken wij melding van dit datalek door Adrz bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Kan ik de medische informatie laten wijzigen in Mijn Adrz?

Nee, dat kan niet. Voor het wijzigen van informatie in Mijn Adrz kunt u contact opnemen met het Centraal punt Medische Dossiers via e-mailadres adrz.cmd@adrz.nl of via telefoonnummer 06 129 342 43 (op maandag, dinsdag en donderdag bereikbaar van 9.00-12.00 uur). De mailbox elke werkdag uitgelezen en ook zo snel mogelijk beantwoord.

Kan ik een contactpersoon of tijdelijk adres toevoegen in Mijn Adrz?

Nee, het toevoegen van een contactpersoon of tijdelijk adres kan enkel via Bureau Patiënten Registratie. Bureau Patiënten Registratie is bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur via telefoonnummer 088 125 51 10.

Zijn foto’s van röntgenonderzoek ook zichtbaar in Mijn Adrz?

Nee, beelden van röntgenonderzoeken worden niet getoond. U kunt wel het verslag bekijken dat van de foto is gemaakt. Indien u een kopie wilt van een röntgenonderzoek, zoals een röntgenfoto, CT-scan of MRI, dan kunt u deze rechtstreeks opvragen bij de afdeling Radiologie. Gegevens vanaf 2005 krijgt u mee op cd-rom. U kunt hiervoor naar de afdeling Radiologie in het ziekenhuis in Goes of Vlissingen komen of contact opnemen met deze afdeling via  088 125 43 60.

Van welke onderzoeken kan ik de uitslagen inzien via Mijn Adrz?

In Mijn Adrz vindt u uitslagen van onderzoeken die zijn uitgevoerd door het laboratorium. Die uitslagen vindt u onder het tabblad ‘Dossier’ en dan onder ‘Uitslagen’. Uitslagen worden zodra ze beschikbaar zijn na het onderzoek weergegeven.

Wanneer zijn de uitslagen van onderzoeken zichtbaar in Mijn Adrz?

Zodra de uitslagen de beschikbaar zijn, worden deze na het onderzoek weergegeven in Mijn Adrz via het tabblad ‘Dossier’. Wilt u de uitslagen liever horen van uw arts? Wacht dan tot na uw volgende afspraak met het bekijken ervan. Uw arts kan u tijdens uw afspraak precies vertellen wat de uitslagen betekenen.

Moet ik laxeren voor de operatie?

Dit is afhankelijk van het type operatie.

Mijn machtiging voor mijn hulpmiddelen is niet toereikend, wat nu?

Als u meer hulpmiddelen (test strips, lancetten, etc.) nodig heeft dan waar u recht op heeft, dan kan uw groothandel u vragen om contact op te nemen met uw diabetesverpleegkundige om dit te bespreken. Uw diabetesverpleegkundige beoordeelt of het verhogen van uw machtiging noodzakelijk is en past in dat geval uw machtiging aan.

Waar kan ik een nieuw laboratoriumformulier halen?

Als u uw laboratoriumformulier kwijt bent, kunt u een nieuw formulier halen op de polikliniek Interne Geneeskunde. Dit kan op de dag dat u bloed wilt laten afnemen.

Hoe kan ik mijn laboratoriumuitslagen inzien?

U kunt uw laboratoriumuitslagen inzien via Mijn Adrz. U kunt uw uitslagen een week na uw bloedafname inzien.

Wat moet ik doen als ik niet meer weet wanneer mijn afspraak is?

Via patiënten portaal Mijn Adrz kunt u al uw afspraken inzien. Het patiënten portaal is te bezoeken via Mijn.adrz.nl. U
kunt ook contact opnemen met de Afspraakcentrale: 088 125 00 00.

Hoe verzet ik mijn afspraak bij de diabetesverpleegkundige?

U kunt uw afspraak bij de diabetesverpleegkundige verplaatsen via de Afspraakcentrale van Adrz. Wanneer u onverwachts niet naar het ziekenhuis kunt komen, kunt u ook via de Afspraakcentrale uw afspraak annuleren of er een telefonische afspraak van maken.

De Afspraakcentrale is bereikbaar via telefoonnummer 088 125 00 00.

Waar kan ik een nieuwe bloedglucosemeter of insulinepen bestellen?

U kunt bij uw groothandel een nieuwe bloedglucosemeter en- of insulinepen bestellen wanneer deze defect is. Indien u door omstandigheden geen insuline tot uw beschikking heeft of een defecte insulinepen, ga dan naar de dichtstbijzijnde apotheek.

Hoe bereid ik me voor op een afspraak bij de diabetesverpleegkundige?

U kunt zich voorbereiden op uw afspraak bij de diabetesverpleegkundige door:

  • Vragen die u heeft op te schrijven.
  • Indien mogelijk een aantal bloedglucose dag curven te maken en deze mee te nemen.
  • Indien van toepassing uw insulinepompgegevens voor de afspraak uit te lezen.
  • Indien van toepassing de gegevens van uw sensor mee te nemen of uw reader of de sensor of reader te koppelen, zodat deze samen met u tijdens uw bezoek kunnen worden ingezien.
  • Indien van toepassing uw bloedglucosemeter en insulinepen mee te nemen naar uw afspraak.

Wat moet ik doen bij een hypo?

Bij een hypoglykemie of hypo is de gemeten bloedsuikerwaarde lager dan 4,0 mmol/l. Het is belangrijk de hypo snel en op de goede manier op te vangen. Hoe langer de hypo duurt, hoe groter de kans dat er snel weer een nieuwe hypo ontstaat. Is de gemeten bloedsuikerwaarde 4,0 mmol/l of lager, doe dan het volgende:

  1. Neem 5-6 tabletten dextro energy, of 1 glas limonadesiroop (30 ml siroop, de rest water) of een zakje hypofit. Eet de eerste 15 minuten tijdens de hypo-opvang niets; eten vertraagt de opname van de dextro.
  2. Ga even rustig zitten.
  3. Meet na 20 minuten opnieuw de bloedsuikerwaarde. Is deze nog steeds lager dan 4,0 mmol/l? Dan herhaalt u punt 1.
  4. Als de eerstvolgende maaltijd langer dan een uur op zich laat wachten, is het raadzaam om extra langzaam werkende koolhydraten te nemen bijvoorbeeld een boterham of een plakje ontbijtkoek.

Wat moet ik doen in geval van nood?

Levensbedreigende situatie

Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.

Dringende hulpvraag

Bij een dringende hulpvraag die niet levensbedreigend is, kunt u ons bellen tijdens het hierboven genoemde telefonisch spreekuur.

Technisch probleem insulinepomp

Bij een technisch probleem met uw insulinepomp neemt u contact op met uw leverancier.

Defecte sensor

Bij problemen met uw sensor of een defecte sensor neemt u contact op de leverancier. In de tussentijd controleert u uw bloedglucosewaarden met een vingerprik. Indien u gebruik maakt van een Free Style Libre Sensor kunt u de reader gebruiken als glucosemeter met de bijgeleverde test strips.

Hoge bloedglucosewaarden

Heeft u diabetes type 1, een insulinepomp en hoge bloedglucosewaarden ondanks een correctie? Plaats dan eerst een nieuwe infusie set en vervang het insulinereservoir in de pomp. Helpt dit niet, dan neemt u contact met ons op via 088 125 00 00. U wordt dan doorverbonden met de Diabetespoli of – buiten kantoortijden – met de dienstdoende internist. Als u gaat braken, moet u direct contact opnemen met de Diabetespoli via het algemene telefoonnummer van Adrz: 088 125 00 00.

Wanneer wordt mijn e-mail beantwoord?

Wij streven ernaar om uw e-mail binnen één week te beantwoorden. Wanneer uw vraag niet kan wachten adviseren wij u telefonisch contact op te nemen via het telefonisch spreekuur 088 125 46 95.

Welke gegevens moet ik vermelden in een e-mail?

Als u een e-mail naar de Diabetespoli verstuurt, vragen wij u om het volgende te vermelden:

  • Uw naam
  • Uw geboortedatum
  • Uw vraag

E-mails zonder persoonsgegevens kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.

Wanneer kan ik de Diabetespoli bereiken?

U kunt de Diabetespoli telefonisch bereiken elke werkdag tussen 9.00 en 10.00 uur (telefoonnummer 088 125 46 95).

U kunt onder vermelding van uw naam, geboortedatum ook altijd mailen naar diabetespoli@adrz.nl.