FAQ archief titel
FAQ archief introductie
Hoe en wanneer kan ik de Diabetespoli bereiken?
U kunt de Diabetespoli bereiken via het telefonisch spreekuur van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 10.00 uur op telefoonnummer 088 125 46 95. U krijgt dan een diabetesverpleegkundige aan de lijn. U kunt onder vermelding van uw naam, geboortedatum ook altijd mailen naar diabetespoli@adrz.nl.
Ik heb een medische vraag, aan wie kan ik die stellen?
Medische vragen kunt u tijdens uw volgende afspraak stellen aan uw specialist, huisarts of andere behandelaar.
Hoe doet de patiëntveiligheidscommissie onderzoek?
Bij elk onderzoek stelt de patiëntveiligheidscommissie een nieuwe onderzoekscommissie samen. Hierin zitten altijd mensen met kennis over de betreffende behandeling of aandoening. De onderzoekscommissie kan bijvoorbeeld bestaan uit medisch specialisten, verpleegkundigen of andere medewerkers. Ook vraagt de commissie soms een deskundige van buiten het ziekenhuis om advies. Vanzelfsprekend kunnen medewerkers die direct betrokken waren bij de mogelijke calamiteit geen lid zijn van de onderzoekscommissie.
Wie zitten er in de patiëntveiligheidscommissie?
Bij elk onderzoek stelt de patiëntveiligheidscommissie een nieuwe onderzoekscommissie samen. Hierin zitten altijd mensen met kennis over de betreffende behandeling of aandoening. De onderzoekscommissie kan bijvoorbeeld bestaan uit medisch specialisten, verpleegkundigen of andere medewerkers. Ook vraagt de commissie soms een deskundige van buiten het ziekenhuis om advies. Vanzelfsprekend kunnen medewerkers die direct betrokken waren bij de mogelijke calamiteit geen lid zijn van de onderzoekscommissie.
Wat gebeurt er na een melding bij de IGJ?
Een onderzoekscommissie verzamelt alle feiten rondom de mogelijke calamiteit. Dit doet zij door alle betrokken zorgverleners omtrent de onverwachte gebeurtenis te spreken en door het doornemen van relevante onderdelen van het patiëntendossier, zoals de medische notities, de verpleegkundige rapportage, maar ook uitslagen van verschillende diagnostische onderzoeken. De commissie bestudeert daarnaast wetten, richtlijnen, literatuur en protocollen en gaat samen met een lid van de cliëntenraad in gesprek met de patiënt en/of zijn familie. De onderzoekscommissie stuurt de bevindingen, analyse en conclusie uit het onderzoeksrapport ook aan de patiënt en/of zijn familie. Daarnaast worden de resultaten besproken met de betrokken vakgroep(en) en afdeling(en), waarbij de leidinggevenden en medisch specialisten de opdracht krijgen om de verbetermaatregelen uit te voeren. De afdeling Kwaliteit & Veiligheid van Adrz ziet hierop toe.
Wanneer meldt Adrz een calamiteit?
Wanneer in Adrz mogelijk sprake is van een calamiteit, meldt de hoofdbehandelaar dit direct bij de Raad van Bestuur. In een overleg tussen Raad van Bestuur, hoofdbehandelaar en medisch specialist patiëntveiligheid wordt beoordeeld of dit daadwerkelijk een mogelijke calamiteit betreft. Is dit het geval of bestaat hierover enigszins twijfel, dan wordt deze gebeurtenis gemeld bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) als mogelijke calamiteit. Dit hoort binnen drie werkdagen na de melding bij de Raad van Bestuur uitgevoerd te zijn.
Ons ziekenhuis meldt mogelijke calamiteiten zeer ruimhartig bij de IGJ, omdat we transparant willen zijn en willen leren en verbeteren.
Wat is een calamiteit in de zorg?
In de ‘Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg’ wordt een calamiteit omschreven als ‘een niet-beoogde of onverwachte gebeurtenis, die betrekking heeft op de kwaliteit van de zorg en die tot de dood van een cliënt of een ernstig schadelijk gevolg voor een cliënt heeft geleid’. Met andere woorden: bij een calamiteit gebeurt tijdens de behandeling van de patiënt iets onverwachts, waardoor de patiënt ernstig gewond raakt, blijvend invalide wordt of zelfs overlijdt.
Kan ik de kosten van mijn behandelingen terugzien in Mijn Adrz?
Nee, op dit moment kunt u de kosten van uw behandeling in het ziekenhuis niet terugzien in Mijn Adrz. U kunt deze opvragen bij uw zorgverzekeraar.
Kan ik gegevens wijzigen in Mijn Adrz?
U kunt zelf uw telefoonnummer, e-mailadres, huisarts, tandarts en apotheek aanpassen via het tabblad ‘Mijn gegevens’. Persoonsgegevens kunt u niet wijzigen via Mijn Adrz. Dit moet u doen via uw gemeente. Daarna kunt u in Mijn Adrz de gegevens bijwerken via de knop ‘wijzigen’.
Mijn burgerservicenummer (BSN) is niet bekend bij Adrz. Wat moet ik doen?
Het ontbreken van uw BSN-nummer kan 2 oorzaken hebben:
- U staat niet geregistreerd in de administratie van het ziekenhuis.
- Uw gegevens zijn nog niet gecontroleerd.
U kunt het beste contact opnemen met Bureau Patiënten Registratie via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur).
Met wie kan ik contact opnemen met een vraag over Mijn Adrz?
Heeft u een vraag over Mijn Adrz? Neem dan contact op met Bureau Patiënten Registratie via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00 – 16.00 uur). Veel van uw vragen kan Bureau Patiënten Registratie direct beantwoorden, maar sommige vragen hebben wat tijd nodig. Het kan daarom zijn dat het even duurt voor u antwoord krijgt.
Voor vragen over uw afspraak of opname kunt u bellen met de Afspraakcentrale via 088 125 00 00. De Afspraakcentrale is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 13.00 uur en voor opname tussen 8.30-13.00 uur. Voor medische vragen kunt u bellen met de desbetreffende polikliniek via 088 125 00 00.
Hoe zijn mijn gegevens beschermd in Mijn Adrz?
Adrz gebruikt DigiD als toegang om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen. Om DigiD te mogen gebruiken stelt de overheid zware beveiligingseisen.
Kan ik inloggen om een vragenlijst voor mijn partner in te vullen?
Nee, dat is niet mogelijk; uw partner moet hiervoor zelf inloggen.
Kan ik zelf een afspraak plannen in Mijn Adrz?
Bij Adrz zijn we gestart met een proef waardoor je zelf afspraken kunt maken in Mijn Adrz. Op dit moment is dat mogelijk voor een deel van de afspraken bij de poli Dermatologie en Gynaecologie. Lees hier hoe u online een afspraak maakt op Mijn Adrz.
Een afspraak plannen of wijzigen kan ook altijd via de Afspraakcentrale van Adrz. Deze is bereikbaar via 088 125 00 00 (bereikbaar op werkdagen van 8.00-13.00 uur).
Kan ik hulp krijgen bij inloggen op Mijn Adrz?
Ja, dat kan. In de centrale hal van het ziekenhuis in Goes vindt u onze digitafel. Hier staan computers waarmee u kunt inloggen op Mijn Adrz. Bij deze computers staan vrijwilligers klaar om u te helpen. U kunt met vragen ook contact met ons opnemen via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur).
Hoe veilig is inloggen op Mijn Adrz?
- Adrz gebruikt DigiD als toegang om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen. Om DigiD te mogen gebruiken stelt de overheid zware beveiligingseisen.
- U kunt alleen bij uw persoonlijk dossier door in te loggen met uw eigen DigiD. Uw DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord die u allebei zelf kiest. Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bescherm deze gegevens goed en voorkom dat anderen er misbruik van kunnen maken. Niemand mag u vragen om uw gebruikersnaam, wachtwoord of activeringscode.
- Criminelen proberen soms achter uw DigiD te komen. Zij sturen e-mails die leiden naar valse websites van DigiD of de Belastingdienst. Klik niet op links in deze e-mails en gooi ze weg. Vul nooit uw DigiD-gegevens in als u niet zeker weet of u op de echte DigiD-inlogpagina bent. Controleer of het adres van de website begint met https.
- Op de website van DigiD vindt u meer informatie over veilig inloggen.
Hoe log ik in als ik geen mobiele telefoon heb?
Als u geen mobiele telefoon hebt, kunt u toch gebruikmaken van de sms-functie. U wordt dan gebeld op uw vaste lijn door een geautomatiseerd systeem van de overheid. U hoort een code die u moet invoeren bij het inloggen. Op de website van DigiD leest u hoe dit werkt en hoe u dit kunt aanvragen.
Kan ik met mijn smartphone of tablet inloggen op Mijn Adrz?
Ja, u kunt met uw smartphone of tablet inloggen op Mijn Adrz.
Wat heb ik nodig om in te loggen op Mijn Adrz?
U kunt via DigiD inloggen op Mijn Adrz. Dit gaat via uw DigiD-wachtwoord in combinatie met sms-controle. Alle informatie over inloggen met DigiD vindt u bij de veelgestelde vragen op de website van DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag uw DigiD dan aan.
Ik heb problemen met inloggen op Mijn Adrz, wat kan ik doen?
Informatie over mogelijke problemen bij het inloggen vindt u op de website van DigiD. Komt u er niet uit? Dan kunt u contact opnemen met ons Bureau Patiënten Registratie via telefoonnummer 088 125 51 10 (bereikbaar op werkdagen van 11.00-16.00 uur). Veel van uw vragen kan Bureau Patiënten Registratie direct beantwoorden, maar sommige vragen hebben wat tijd nodig. Het kan daarom zijn dat het even duurt voor u antwoord krijgt.
Ik heb wel DigiD, maar niet met sms-verificatie. Kan ik toch inloggen op Mijn Adrz?
Nee, zonder sms-verificatie kunt u niet inloggen op Mijn Adrz. U kunt sms-verificatie instellen via de website van DigiD.
Hoe kan ik inloggen op Mijn Adrz?
- Klik op de knop ‘Mijn Adrz’ bovenin het scherm
- Klik op ‘Inloggen’
- U komt op de website van DigiD
- Klik op ‘Inloggen’
- Kies voor inloggen met sms-controle of inloggen met de DigiDapp
- U heeft nu toegang tot Mijn Adrz
Meer informatie over inloggen met DigiD vindt u op de website van DigiD. Inloggen via DigiD kan alleen met een sms-verificatie. Maakt u hier nog geen gebruik van, dan kunt u de sms-verificatie instellen via DigiD.
Wanneer kan ik inloggen op Mijn Adrz?
U kunt altijd en overal inloggen op Mijn Adrz. Wel moet uw legitimatiebewijs zijn gecontroleerd en geregistreerd bij Adrz. Ook moet u een DigiD hebben met sms-verificatie.
Wat heb ik nodig om Mijn Adrz te gebruiken?
- Een computer of tablet met internetfunctie
- Een DigiD met sms-functie
- Een mobiele telefoon
Wat is Mijn Adrz?
Mijn Adrz is het patiëntenportaal van Adrz. Een patiëntenportaal is een beveiligde digitale omgeving waarop u kunt inloggen om uw medische gegevens in te zien. Het gaat dan om uw medische gegevens die bij Adrz bekend zijn.
Bij wie kan ik terecht voor vragen over de behandeling?
Tijdens uw eerste bezoek heeft u een gesprek gehad met uw casemanager. Dit is uw aanspreekpunt voor het volledige behandeltraject. De casemanager is er voor al uw vragen over het behandeltraject
Ik heb klachten na de Gastroscopie
Complicaties na een gastroscopie komen zelden voor. Mocht u toch klachten ervaren, kunt u bellen naar 088 125 00 00 en vragen naar de poli MDL (maag-darm-lever).
Buiten kantoortijden kunt u vragen naar de spoedeisende hulp.